Salgs- og leveringsbetingelser

Alle aftaler på Blomsterhylden.dk indgås på dansk.
Alle priser i shoppen er inkl. moms.

Det er ikke nødvendigt at logge ind for at gennemføre en handel.

Fordele ved kundelogin:

  • Du slipper for at indtaste dine kontaktoplysninger igen
  • Systemet kan se, hvis du har andre aktive ordrer, og du får valget om vi skal sende dine bestillinger samlet
  • Du kan se og rette dine oplysninger
  • Du kan skifte din autogenererede kode 
  • Du kan se din ordrehistorik
  • Du kan evt. foretage en reklamation.

Betaling med et af følgende betalingskort

Betalingskort er den mest sikre betalingsform på nettet. Du er som forbruger 100 % sikret mod svindel og manglende leveringer.
Du vil til enhver tid kunne forlange det indbetalte beløb retur (ved tvister tilbageholdes beløbet af din bank, til en eventuel domstol afgør tvisten).

Betaling med kreditkort 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Blomsterhylden.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fakturering

Når ordren afsendes, bliver der herfra sendt en leveringsbekræftelse til din mail. Du kan altid logge ind og hente dine fakturaer her på hjemmesiden. Når du er logget ind, trykker du på din konto i øverste højre hjørne. Dernæst kan du i menuen til venstre finde menupunktet “Ordrehistorik”. Under “Ordrehistorik” finder du en liste over alle dine ordrer, og på hver ordrelinie er der til højre et link/grå kasse til din faktura. 

Forsendelse

Vi sender med GLS, DAO og Postdanmark

Fortrydelse

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesretten gælder dog ikke for planter uden potte eller barrodsplanter. Se mere herom nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Hvis du ønsker at fortryde, bedes du udfylde vores fortrydelsesformular. 
Den finder du her FORTRYDELSESFORMULAR

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du helt eller delvist fortryder dit køb. Fragtprisen afhænger af vægt og volumen.

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, bør du straks sende varen retur til os. Fristen herfor udløber 14 dage efter, du har givet os besked om, at du har fortrudt dit køb. Dog har du selv ansvaret for varen i perioden og dermed risikoen for at varen går til. Se mere herom nedenfor.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Nogle planter er særlige følsomme overfor udtørring og anses derfor som varer som let går til. Det gælder fx for planter uden potte og for barrodsplanter, som der derfor ikke er fortrydelsesret på.  

Varens stand, når du sender den retur

Du har i fortrydelsesperioden ansvaret for, at varen bliver behandlet korrekt, hvilket for planter vil sige, at de vandes dagligt og sikres mod udtørring, vind og vejr. Har varen været plantet/brugt eller ikke behandlet korrekt, vil varens handelsværdi være forringet, og du vil således kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Du hæfter således for en eventuel forringelse af varens værdi, såfremt returvaren ikke er egnet for gensalg.

Du må ved modtagelse af varen undersøge varen for at fastslå varens art, egenskaber samt evt. hvordan den fungerer. Du kan således ”prøve” varen på samme måde, som hvis du havde købt den i en fysisk butik. Det betyder dog, at du ikke må tage den i brug ved fx at plante den eller fjerne potten. Har planten været plantet eller returneres den uden potte, vil værdien være forringet, og du vil kun få en del eller intet af købsbeløbet retur.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, som beskrevet ovenfor, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke ekstra leveringsomkostninger.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen

Varen sendes til:
Blomsterhylden
Vestvej 33
9310 Vodskov

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for dit varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du derfor som udgangspunkt en reklamationsret i 24 måneder.

Når man køber levende planter er det vigtigt, at du som kunde sætter dig grundigt ind i hvordan planten skal plantes, plejes og passes for at få planten til at gro videre. 

Din reklamationsret dækker fejl og mangler ved varen på leveringstidspunktet. Du bør derfor straks ved modtagelse af forsendelsen, åbne denne og vurderer planterne. Evt. fejl og mangler skal sendes til os på mail info@blomsterhylden.dk.
Hvis muligt, gerne med billeder. 

Planter er levende organismer, og der er derfor ydre forhold som jord, vind og vejr mv, som kan medføre at planten ikke overlever.

Din reklamationsret gælder derfor ikke for;

  • Planter der ikke er håndteret eller plantet korrekt;
  • Planter der ikke er pakket ud umiddelbart efter modtagelse og ikke plantet indenfor 24 timer;
  • Planter der er plantet i krukker;
  • Planter der har været udsat for vind, sol eller udtørring, under plantningen eller umiddelbart efter;
  • Planter som har været udsat for tørke eller drukning;
  • Planter der har været udsat for frostskader;
  • Planter der har været udsat for fysiske skader som følge af vildtgnav, påkørsel, hærværk, kraftig vindpåvirkning eller lignende;
  • Planter der er plantet udenfor sæson;
  • Planter som er placeret i andre lysforhold end anbefalet på Blomsterhylden.dk;
  • Planter der er plantet tæt på offentlige arealer, hvor der saltes;
  • Planter der har været udsat for insekt og svampeskader;
  • Planter der har været udsat for sprøjteskader. 

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. Det gælder således for fx. sæson planter / 1-års planter.  

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, er det vigtigt, at du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakter os. Vi vil altid forvente, at du har kontaktet os vedrørende problemet, forinden du sender varen retur.

Når du køber planter hos Blomsterhylden.dk garanterer vi, at det er friske og sunde planter, du modtager. Skulle du modtage planter, hvor emballagen er brudt undervejs i transporten, eller planten har andre synlige skader, anbefaler vi, at du straks reagerer.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Blomsterhylden
Vestvej 33
9310 Vodskov

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis vi vurderer, at planterne ikke har taget skade, kan det aftales at planterne plantes ud. Hvis der senere skulle opstå uventede problemer med planten, erstatter vi disse planter uden beregning.

Varer skal sendes til følgende adresse:
Blomsterhylden
Vestvej 33
9310 Vodskov

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@blomsterhylden.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk 

Udsolgte varer

Hvis en vare er udsolgt kan den bestille som restordrer du vil få besked pr. mail om forventet leveringstid for den bestilte vare

Levering

Vi leverer til hele Danmark.
Forsendelsesomkostningerne udregnes i forbindelse med bestilling af ordrer.
Læs mere på siden FORSENDELSE

Cookies

På Blomsterhylden.dk anvendes der cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Persondatapolitik  

Læs mere om vores persondatapolitik her PERSONDATAPOLITIK

Betingelserne er opdateret d. 2020-04-06 06:48:00 - Blomsterhylden.dk